Комплексная автоматизация технологических процессов
  Подписка  
  Главная
  Черная металлургия
  Цветная металлургия
  Ферросплавы
  Сырье
  Tрубы
  Машиностроение
  Химия
  Логистика
  Tендеры/Закупки
  Цены
Навігатор
· Про передплату
· Запит на передплату
· Огляди ринку
· Архів
· Пошук
· Написати нам
· Вихід
Вхід
Логин

Пароль

Пошук


Архів (за датою)
Выбрать из календаря
Реклама
Новини: Розблокування портів може принести економіці $5,5 млрд



Сукупні економічні вигоди від розблокування українських портів, за оптимістичним сценарієм, становитимуть $5,5 млрд, або 4,5% від песимістичного прогнозу ВВП Національного банку України (НБУ) на 2022 рік. Такий прогноз опублікував Центр досліджень продовольства та землекористування KSE Institute.

Додаткова експортна виручка від аграрної продукції очікується на рівні близько $14,7 млрд, або близько 30% усього експорту за песимістичним сценарієм НБУ.

Аналіз історичних значень цінової різниці (базису) між внутрішніми цінами в Україні та світовими цінами (ф’ючерсні ціни на Паризькій біржі Euronext, FOB/Констанца) показує, що після повноцінного розблокування портів ціни потенційно можуть зрости приблизно на $150/т.

Проте повноцінний запуск регулярної морської торгівлі через глибоководні порти Одеси буде відбуватися поступово. Тим більше потрібен буде час для того, щоб ринок та його гравці могли у повній мірі повірити дієвості та безпечності зернової угоди. 

Ми очікуємо, що обсяги перевалки в портах Одеса, Чорноморськ та «Південний» до кінця 2022 року не будуть перевищувати 2 млн тонн в місяць (потенційний обсяг перевалки цих портів складає 3,7 млн тонн на місяць). Потім ми можемо очікувати прискорення експорту за рахунок контрактування Китаєм великих суден класу панамакс з українською кукурудзою», – наголосив віцепрезидент з економічної освіти KSE Олег Нів’євський.

Оптимістичний сценарій KSE Агроцентру передбачає, що зростання внутрішніх цін буде на рівні до $100/т — тобто на розрахункову різницю вартості доставки морем між Одесою та Констанцею та на різницю доставки суходолом до цих портів.

Укладена зернова угода та перші судна із зерном, олійними та олією з портів Одеси та Чорноморська дають надію на те, що можна буде експортувати залишки минулого сезону та значні обсяги цьогорічного врожаю, і таким чином послабити тиск на внутрішній ринок та ціни, покращити фінансовий стан агровиробників», — зазначив експерт KSE Агроцентру Павло Мартишев.

Експортний потенціал врожаю зернових та олійних культур 2021 року, який «застряг» в Україні через блокування портів, оцінюється в 20 млн тонн, а 2022 року — у 35 млн тонн. Таким чином, додаткова виручка українських аграріїв через деблокування портів та відповідне підвищення внутрішніх цін оціночно складатиме $5,5 млрд.

Найбільш реалістично, що весь цей обсяг (55 млн тонн) вивозитиметься впродовж 2022-2023 років. У цьому випадку вигоди від деблокування портів розподіляться на додаткові 1,63% ВВП у 2022 році та 2,24% ВВП у 2023 році (від песимістичного прогнозу ВВП НБУ).  
За оцінками KSE Агроцентру, протягом 2022-2023 маркетингового року (з 1 липня 2022 по 1 липня 2023 року) аграрний експортний потенціал буде розподілятися приблизно наступним чином:

пшениця — 12 млн тонн;
ячмінь — 3 млн тонн;
кукурудза — 28 млн тонн;
насіння ріпаку — 2,5 млн тонн;
соєві боби та продукти переробки — 1,5 млн тонн;
соняшникова олія — 4 млн тонн. 
Виручка від експорту цих продуктів буде складати:

пшениця — $2,6 млрд;
ячмінь — $600 млн;
кукурудза — $5,8 млрд;
насіння ріпаку — $1,6 млрд;
соєві боби та продукти переробки — $750 млн;
соняшникова олія — $3,2 млрд.
Таким чинном, сукупна виручка аграріїв може скласти близько $14,7 млрд, або приблизно 30% від очікуваної співставної всієї експортної виручки НБУ за альтернативним сценарієм. 

У результаті блокування портів з початку повномасштабної війни в країні накопичились значні експортні залишки зернових обсягом до 20 млн тонн. Обсяг експорту альтернативними експортними шляхами (залізницею та автотранспортом через західний кордон, та через річкові порти Дунаю) оцінюється на рівні 2 млн тонн на місяць, що майже втричі менше від потреб у 6 млн тонн у пікові місяці вивезення.

Така ситуація створила значний надлишок зернових на внутрішньому ринку, суттєво підвищила затрати на екпорт зернових з передвоєнних $30-40/т до $180-200/т та знизила внутрішні ціни для сільгоспвиробників майже вдвічі порівняно з довоєнним періодом, і це за суттєвого зростання світових цін на зернові. Це значно погіршило  фінансовий стан та ліквідність агровиробників, недоотримані доходи яких в результаті блокування портів склали близько $11 млрд (за попередніми розрахунками KSE), що фактично ставить під загрозу осінню посівну кампанію.    

Більше того, новий врожай зернових на рівні очікуваних 60 млн тонн та близько 30 млн тонн очікуваного експорту додатково збільшуватиме тиск на експортну інфраструктуру, внутрішні ціни і фінансовий стан аграрних підприємств та галузі. 

Разместил 11/08/2022 от metalmonitor
 
Связанные ссылки
· Больше про Транспорт
· Новость от metalmonitor


Самая читаемая статья: Транспорт:
Херсонский порт сократил грузооборот на 19,3%

Рейтинг статьи
Средняя оценка: 0
Ответов: 0

Пожалуйста, проголосуйте за эту статью:

Отлично
Очень хорошо
Хорошо
Нормально
Плохо

опции

 Напечатать текущую страницу Напечатать текущую страницу

При використанні матеріалів сайту посилання на Metal Monitor є обов"язковим.

Ринки феросплавів, аналіз ринку феросплавів, аналіз ринку феросплавів
© 2003-2022 Аналітична група «МеталМонітор»