В Актобі стартувала реалізація одного із значних інвестиційних проектів у сфері промисловості — будівництво рейковозварювального підприємства з виробничою потужністю до 825 кілометрів довгомірних рейок на рік. Цей проект стане важливою віхою у модернізації залізничної інфраструктури Казахстану.
Ініціатором проекту виступає ТОВ «ПЗТМ LTD», а сама ініціатива включена до Єдиної карти індустріалізації. Загальний обсяг інвестицій становить 21,4 млрд тенге ($42 млн), і реалізація проекту дозволить створити понад 200 нових робочих місць. Ключова відмінність нового виробництва — випуск рейок завдовжки до 800 метрів, що значно перевищує поточний стандарт. Це значно покращить експлуатаційні характеристики залізниць: знизить удари та вібрації під час руху поїздів, продовжить термін служби рухомого складу та підвищить комфорт пасажирів. Проект підкріплений оффтейк-контрактом із АТ «Казахстан Темір Жоли», що гарантує стабільний збут продукції на внутрішньому ринку. Ще однією стратегічною перевагою є близькість до Актюбинського рельсомолочного заводу, що вже випускає рейки завдовжки до 120 метрів. Це дозволить оптимізувати витрати на логістику та транспортування. Крім того, географічне розташування підприємства — поблизу кордону з Російською Федерацією відкриває можливості для експорту. Наразі ведуться будівельно-монтажні роботи, доставка обладнання, облаштування майданчика та зведення основних виробничих та адміністративних об’єктів. Введення заводу в експлуатацію заплановане на 2026 рік.
Хід реалізації проекту знаходиться на постійному контролі біля регіональної палати підприємців, представники якої провели виїзний моніторинг. «Інвестор зіткнувся з необхідністю виділення додаткової земельної ділянки, яка перебувала на балансі АТ «КТЗ». Це питання було оперативно розглянуте спільно з акіматом і вирішено на користь інвестора», - зазначив заступник директора РПП з економічних питань Володимир Сухорученко. За словами заступника директора ТОВ «ПЗТМ LTD» Марата Дадабаєва, на сьогоднішній день істотних перешкод для реалізації проекту немає — усі роботи йдуть у плановому порядку. У перспективі компанія планує розширення виробництва за рахунок випуску важких залізобетонних шпал, що дозволить зміцнити позиції підприємства не лише на національному, а й зовнішньому ринку.